Branded Content

Generare Lead, rafforzare il posizionamento di marca, creare relazioni e attrarre clienti. Questo è l’obiettivo del Brand Content.
La moda necessita costantemente e sempre di più di questo tipo di startegia di marketing.
Grazie ai media, alla tecnologia, all’inventiva e alla creatività, e ci aggiungerei anche grazie alla passione, si possono costruire e narrare storie fantastiche. Storie in grado di legare, fidelizzare marchio e cliente. Dove l’uno potrà sentirsi metaforicamente “partner’s in crime” dell’altro.

Qualche esempio d’effetto :
COCO CHANEL : Incentrato sulla storia della fondatrice lo schema narrativo è quello del percorso di una bambina di umili origini che diventa leggenda, magicamente scandito da quel martellante e geniale “once upon a time”. Un donna con un carattere forte (Coco/voi) si trova a dover lottare contro degli ostacoli (la povertà, la società e la paura del cambiamento) e finisce per cambiare il volto della moda (e il mondo).

BURBERRY: Burberry lo ha fatto attraverso campagne ambiziose come la brillante ARTE DEL TRENCH realizzando una piattaforma social di proprietà dedicata all’iconico impermeabile inglese e incoraggiando gli utenti a condividere le proprie immagini con il trench indossato. Una sorta di crowdsourcing o più semplicemente di user generated content per raccontare bellezza e versatilità di un capo intramontabile.

FENDI:

Fendi is breaking the rules with a brand new digital project of branded content named ‘F is For…’, to catch the attention of new generations by talking their language: strong, fuzzy, colorful, fresh, direct.
What kind of experience are young looking for? Something fashionable and unique. Something remarkable. Something unusual. Something immediate. During NY Fashion Week Fendi shows its cultural background in something disruptive. What is F is for…? And what does it mean?

F is for…

  • Freaks (the tribe)
  • Fulgore (the new fashion)
  • Faces (the cool people)
  • Freedom (across every experience)
  • Fearless (in a revolutionary mood)

The digital project is a new way to communicate and to relate with ‘millennials’ through words, videos and images shot with smartphone. In this digital platform we can see the DNA of Fendi in its inner values, shown directly to young people by referring to their subcultures: it’s a new narration of the city the brand belongs to, Rome. Are they the new purchasers? Probably yes, we can see some intentions in unveiling the new target they want to reach, but again this is a great communication project spread worldwide. Dont’ call them millennials.

It’s remarkable the link to social related to the project: InstagramSnapchat and YouTube. F is for… Fendi and its lifestyle.

In Contactlab we partnered the communication with the launch to the customer base: by managing the newsletter campaign we can see it reached some great results in terms of openings and clicks, generating a significant reach in terms of awareness and interaction. Such a successful project, a great example of how be truly digital from the start.

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